Zwemmen, Fietsen, Lopen

Lees hier over de drie onderdelen van de Triathlon

(or use arrow keys to navigate )

Een triathlon bestaat uit drie onderdelen. Er wordt gestart met zwemmen, na het wisselen springen de atleten op de fiets en als laatste onderdeel volgt nog het lopen. Alle drie de onderdelen komen in de groepstrainingen bij TVH (Triathlon Vereniging Haarlemmermeer) aan bod.

Zwemtraining:

Onze zwemtrainingen zijn heel divers – over het algemeen zijn er 1-2 banen gereserveerd voor techniek trainingen. Hier werken de beginnende zwemmers samen met onze trainer aan hun techniek. De overige 4-5 banen zijn bedoeld voor de meer ervaren zwemmers die werken aan hun kracht en snelheid door middel van sprintjes en langere afstanden.

Een typische training bestaat uit een warming up van 10 minuten (rotatie, benen, arm/plank oefeningen), gevolgd door een serie sprintjes (bijvoorbeeld 30x 25m), afgesloten door een langer afstand (afhankelijk van het niveau varierend tussen 500m en 2km). Afhankelijk van de tijd wordt de training afgesloten met een aantal sprintjes vanaf het startblok of andere zwemslagen (schoolslag of vlinderslag). Voor degenen die aan hun techniek willen werken zijn er in de techniek banen direct na de warming up verschillende techniek oefeningen met instructies.

Voorbeeld van een borstcrawl keerpunt oefening tijdens de training

 

 

 

In de zomer trainen we behalve in het zwembad ook in het open water.  Onze open water trainingen vinden plaats bij de Toolenburgse Plas in Hoofddorp (750m-4km). Afgelopen zomer zijn we ook een aantal keer in de Ringvaart gaan trainen, waarbij we open water training starten vanaf de boot.

 



Fietstraining:

We zijn op dit moment op zoek naar een fiets trainer! Ben jij een ervaren fietser en zou je deze ervaring met ons willen delen, neem dan contact met ons op!

Doordeweeks vinden onze fietstrainingen plaats aansuitend aan de open water trainingen. We fietsen naar de ringvaart waar we een warming-up van zo’n 10 km doen, gevolgd door 5-10 sprintjes en 15-20 km in een treintje fietsen met een gemiddelde snelheid van 32-37 km/h.

De training in het weekend is een duurtraining van 50-100 km (lage hartslag / gematigd tempo).

Looptraining:

Onze looptraingen vinden plaats op de ijsbaan in Nieuw Vennep.  We hebben het gehele jaar toegang tot de ijsbaan (tenzij er ijs ligt) en we trainen hier zolang het weer droog blijft.

Een aantal keer per jaar doen we een looptechniek analyse waarbij we de techniektraining filmen en vervolgens analyseren.


No Replies to "Zwemmen, Fietsen, Lopen"


    Got something to say?

    Some html is OK